23948sdkhjf

22 dimittender fra ny luftfarts-uddannelse

Nye kompetencer er vigtige i en krisetid, lyder det fra HK Luftfart.

I går mandag fik 22 ansatte fra luftfartsbranchen papirer på de mange kompetencer, som arbejdet i en lufthavn helt naturligt giver. Og netop dokumenterede kompetencer er særligt vigtige i en krisetid, siger næstformand i HK Luftfart Tim Heimann Larsen.

2020 har været et frygteligt år for dansk luftfart og ikke mindst de mange mennesker, der er beskæftiget i den. Og med lange udsigter til, at branchen er tilbage på niveauet fra før coronapandemien ramte, er det vigtigere end nogensinde at få papir på de mange kompetencer, som en ansat i luftfartbranchen har tillært sig gennem sit arbejde.

- Uddannelse gennem hele livet er altid vigtigt, men når en krise lammer både en hel branche og samfundsøkonomien, som corona har gjort det, så bliver det virkelig klart, hvor meget det betyder, siger Tim Heimann Larsen, næstformand i HK Luftfart og medinitiativtager til uddannelsen.

Selve uddannelsen indeholder moduler om alt fra kundeservice, kommunikation og konflikthåndtering til samarbejde, førstehjælp og fremmedsprog. De første spadestik til uddannelsen blev taget længe inden coronakrisen, men de voldsomme restriktioner for luftfarten har kun gjort uddannelsen mere aktuel.

- Flere af de kompetencer, som uddannelsen har hjulpet med at skarpslibe, er kompetencer, som kursisterne allerede har. Men det at få papir på både eksisterende og et par nye redskaber i værktøjskassen, er ligesom at tegne en forsikring for sit arbejdsliv. Og de kan sagtens bruges uden for branchen også, siger Tim Heimann Larsen. /anga.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.094