23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på SCMNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Nordisk e-handel har fortsat vokseværk

I løbet af første kvartal af dette år e-handlede syv af ti skandinaver varer til en samlet værdi af omkring 44,2 mia. svenske kr. Og det er godt for distributørerne.

I løbet af første kvartal af dette år e-handlede syv af ti skandinaver varer til en samlet værdi af omkring 44,2 mia. svenske kr. Og det er godt for distributørerne.

At e-handel udvikler sig meget stærkt er mærkbart i pakkemængderne. I første kvartal af dette år steg PostNords e-handelsrelaterede B2C-pakkemængde med 15 procent.

E-handel er vigtig i alle de nordiske lande, det viser PostNords rapport ”E-handel i Norden Q1 2014”. Nordmændene er de hyppigste e-detailhandlere, 75 procent af nordmændene e-handlet det foregående kvartal. I Finland er andelen af e-handelsforbrugere det laveste i de nordiske lande, hvor den tilsvarende andel var 66 procent.

Øget fokus

-For at imødekomme den stigende e-handel hæver PostNord sit fokus på e-handel. Vi vil drive udviklingen af innovative løsninger på det nordiske marked, når det gælder leverancer af de e-handlede varer. For at gøre dette i praksis, må vi have indsigt i både ligheder og forskelle i de nordiske markeder, siger Håkan Ericsson, President og CEO i Post Nord.

Hvordan man ønsker at have sine e-handlede varer leveret varierer mellem landene og afhænger også af, hvilket produkt du har købt online. Men generelt er brevkassen en populær leveringsmulighed i alle de nordiske lande undtagen Finland, hvor det er populært at samle varer op på posthuset. I Danmark foretrækker mange e-handelsforbrugere at få deres varer leveret til deres hjem. I de øvrige nordiske lande, er interessen for hjemmeleverancer ganske lave, i stedet er der flere, der ønsker at hente deres pakker på posthuset, på tidspunkter der passer dem selv.

Kræver ny indsigt

-Vi vil fortsætte med at være første valg i den nordiske e-handel. PostNord vil hjælpe med at drive virksomhedernes vækst og konkurrenceevne og være det oplagte valg for både afsendere og modtagere af e-handlede varer i fremtiden, siger Håkan Ericsson, President og CEO i Post Nord.

Forventningerne til leveringstiden varierer mellem landene. Danskerne er maksimalt villige til at vente 3,3 dage på varen. De finske e-handelsforbrugere er maksimalt villige til at vente 4,9 dage på varen.

mb
BREAKING
{{ article.headline }}
0.078|