Toakslet tipkærre chassis sendt af sted til Hillevågs Mekaniske verksted i Stavanger.
Kærren er specielt designet af KLC til kunden, der har fået adskillige leveret af denne type. Kærren er beregnet for kørsel med bulktank og består blandt andet af følgende:
To styk 10 tons BPW-aksler med skivebremser og løft på 1. aksel. Luftaffjedring med hæve- og sænkeventil, cyklistværn i aluminium og udtrækbar kofanger.
PVC-skærme, fast trækstang med VBG-prosøje på 57.5 mm, hvorpå der er monteret JOST Støtteben.
Alle kabler til elinstallation er ført bagud og samlet i en vandtæt elboks i bagenden, hvorfra der er trukket kabler ud til de enkelte lygter så unødvendige samlinger undgås af hensyn til klimaet i Danmark og Norge.
Akselaftand er 1,82 meter, og totalvægten 20 tons.
De otte m+s dæk har størrelsen 275/70 x 22.5”.
Chassiet er udført i en svejset konstruktion med speciel forstærkning for bagtip, og der er frontmonteret tipcylinder.
Chassis er sandblæst og grundbehandlet inden lakeringen i en RAL-farve efter kundens ønske.
Kærren er solgt af Jørgen Schultz fra KLC