23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på SCMNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Store rateudsving præger regnskaber

Der har været store udsving i omsætningen de senere år hos virksomhederne i rederibranchen, men indtjeningsevnen er nu forbedret. Det viser PwC’s Virksomhedsanalyse med spot på bl.a. rederibranchen.

Der har været store udsving i omsætningen de senere år hos virksomhederne i rederibranchen, men indtjeningsevnen er nu forbedret.

Det viser PwC’s Virksomhedsanalyse med spot på bl.a. rederibranchen.





Analysen baseres på tal for regnskabsåret 2012 og indbefatter ni tank-, tørlast- og feeder-rederier samt færgedrift. Tallene viser, at omsætningen fortsat voksede i 2012, om end mindre end i de to foregående år,

Andelen af underskudsgivende virksomheder er steget, men alligevel er indtjeningsevnen i branchen forbedret.

- Branchen som helhed har haft stor fokus på operationelle effektiviseringer, omkostningstilpasninger mv., som kan forbedre indtjeningen, og i mindre grad på kapitalbindinger. Dette er årsagen til den svage stigning i overskudsgraden i branchen, udtaler Bo Schou-Jacobsen, ekspert i transportbranchen og partner i PwC.

- Branchen er dog stadig påvirket af, at blandt andet raterne og den globale vækst ikke er på tilfredsstillende niveauer. Generelt er der stadig et overudbud af tonnage i de fleste shipping sektorer, som påvirker raterne, og forbrugerne holder stadig tilbage, hvilket påvirker den globale vækst, tilføjer Bo Schou-Jacobsen.

Branchen er bedre positioneret, men fremtiden er stadig usikker

BREAKING
{{ article.headline }}
0.078