23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på SCMNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Varebiler skal skære en fjerdedel af CO2-udslippet

Grænsen for CO2-udledninger fra nye, lette erhvervskøretøjer, købt inden for EU’s grænser, bliver sænket fra 203 gram pr. kilometer i dag til 147 gram pr. kilometer i 2020.

Grænsen for CO2-udledninger fra nye, lette erhvervskøretøjer, købt inden for EU’s grænser, bliver sænket fra 203 gram pr. kilometer i dag til 147 gram pr. kilometer i 2020.





Det fremgår af et lovforslag, som Europa-Parlamentet godkendte tirsdag, efter at der allerede er indgået en uformel aftale om teksten med EU-ministrene, skriver Ingeniøren.

Som en konsekvens bliver der også indført nye og mere pålidelige metoder til at teste CO2-udledning.

Målet om 147g/km er de maksimale, gennemsnitlige udledninger godkendt for samtlige varebiler egne af alle modeller produceret i EU op til 2,6 ton uden last og 3,5 ton med last.

Bilproducenter, der fremstiller flere end 1000 køretøjer årligt, skal nå målet. Det betyder, at producenterne skal fremstille tilstrækkeligt med rene varevogne til at opveje tungere eller mere forurenende køretøjer for at kunne opnå en samlet balance på 147g/km i 2020.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.062