23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på SCMNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Volvo markedsleder i Sverige

Når en markedsandel på 44 procent i det tunge segment.

Når en markedsandel på 44 procent i det tunge segment.





Volvo Lastvagnar fik et stærkt salg i 2013 og nåede hele 44 procent af det svenske lastvognsmarked på over 16 tons totalvægt.

Et stærkt bidrag til dette er den nye generation af FH-serien, som markedet tager meget positivt imod.

Inden for godt et års tid har Volvo Trucks fornyet hele sit produktprogram. Versionerne FM, FMX, FL og FE havde produktionsstart i efterår og er derfor endnu ikke begyndt at blive leveret til kunderne i større mængder. I stedet er det FH- og FH16-serierne, som står for den markante vækst.

Hans Börjesson, chef for de nordiske markeder ved Volvo Lastvagnar:

- Vi har haft et intensivt år og har nu opdateret hele produktprogrammet. Responsen på vore nye versioner er vældig positiv, og vi er specielt glade for den den kraftige vækst i salget af FH-serien, hvilket vi ser som en anerkendelse af, at den nye serie er en rigtig god lastvogn.

Sammenlagt er der i 2013 på det svenske marked registreret 4.345 tunge lastvogne. Volvo er det største mærke med 44 procent markedsdel, hvilket er en stigning på fire procent i forhold til det forgående år.

Volvo-foto af Hans Börjesson, chef for de nordiske markeder hos Volvo Trucks.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.09