23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på SCMNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Continental får pris for nyopført fuldautomatisk dæktestcenter

Den internationale jury for Vehicle Dynamics International Award 2013 har netop præmieret Continentals nye vejruafhængige og fuldautomatiske AIBA dæktestfaciliteter i kategorien ”Development Tool of the Year"

Den internationale jury for Vehicle Dynamics International Award 2013 har netop præmieret Continentals nye vejruafhængige og fuldautomatiske AIBA dæktestfaciliteter i kategorien ”Development Tool of the Year"





Den prestigefyldte VDI Award uddeles hvert år til en vinder, der bliver valgt ud af kun 4-6 nominerede forslag inden for udviklingsværktøjer til bilindustrien. Nomineringerne afgøres af redaktionen samt læserne af det specialiserede magasin "Vehicle Dynamics International", der udkommer to gange om året.

De 29 eksperter i VDI-juryen var begejstrede for Continentals innovative og vejruafhængige AIBA-dæktestcenter. AIBA står for Automated Indoor Braking Analyzer, og det nye testcenter er placeret på Contidrom, tæt på koncernens hovedkontor i Hannover i Tyskland.

Juryen roste det faktum, at det nu er væsentligt nemmere at sammenligne og gengive testresultater.

- Med dette innovative center har Continental løst det største problem i dæktests; nemlig vejret, siger Lorenzo Faccinetti fra Italiens magasin ”Auto”, der får følgeskab af et andet jurymedlem, Hormazd Sorabjee fra Indiens magasin "Autocar".

Continental startede AIBA-testcentret op sidste efterår og det medvirker allerede nu til at skabe store fremskridt i teknologien til udvikling af sommer- og vinterdæk til personbiler, varevogne og 4x4.

- På sigt vil de nye faciliteter kunne teste bremseegenskaberne på op til 100.000 dæk om året, på både tørre, våde, og tilisede vejbelægninger - hele året rundt, fortæller adm. direktør Georg Nielsen fra Continental Dæk Danmark A/S

AIBA-centret er integreret i en hal, der er 300 meter lang og op til 30 meter bred. Her befinder sig et førerløst prøvekøretøj, som helt automatisk accelererer med op til 120 km/t., hvorefter det bremser på diverse standardiserede vejbelægninger, der let kan udveksles ved hjælp af hydraulik.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.089