23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på SCMNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Air France-KLM vil vokse i Norden

Air France-KLM vil i de kommende år fortsætte den markante vækst i Norden.

Air France-KLM vil i de kommende år fortsætte den markante vækst i Norden.





Den 1. marts i år var der vagtskifte hos Air France-KLM i Nordeuropa. Welmer Blom blev afløst af Ryanne van der Eijk som General Manager på det nordeuropæiske hovedkontor i Stockholm.

Dermed blev den hollandske kvinde øverste chef for en operation med 537 ugentlige flyafgange fra primært Amsterdam-Schipol og Paris-CDG til 14 destinationer i Norden, heraf tre i Danmark.

Men det er ikke alene ansvaret for Air France-KLM, der hvilker på skuldrene af den nordeuropæiske chef. Også sommerruterne med Delta Air Lines fra New York-JFK til Keflavik, Stockholm og København hører under ansvarsområdet. Det samme gør Alitalia og Air One-ruterne til København fra henholdsvis Rom og Venedig.

Det er således et af de største udenlandske flyselskaber i Norden, at Ryanne van der Eijk står i spidsen for. Og der er nok at tage fat på i det nordiske marked.

-Det handler første og fremmest om at sikre vores konkurrecedygtige position indefor rutenetværket i Norden, men jeg vil også fokusere stærkt på at arbejde med serviceindstillingen hos medarbejderne, fortæller Ryanne van der Eijk til check-in.dk.

Air France-KLM har en lang historie i det nordiske marked. Allerede i 1920 åbnede KLM ruter fra Amsterdam, Bremen og Hamborg til henholdsvis København og Malmø. Et par år senere i 1922 fløj Air France for første gang fra Paris til Malmø. Først i 1925 blev der faste flyforbindelser til Sverige og året efter til Danmark. Første Air France-flyvning til Helsinki skete i 1952 i forbindelse med de olympiske lege i den finske hovedstad, mens Oslo først blev forbundet med Paris i 1970, da Air France forængede ruten til København videre til Oslo.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.093