23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på SCMNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Tyskland styres fra København

Det norske lavprisflyselskab Norwegian har vokseværk. Norden er ikke længere stor nok til at opfylde vækstambitionerne, hvorfor der i stedet må prøves kræfter på de store europæiske markeder.

Det norske lavprisflyselskab Norwegian har vokseværk. Norden er ikke længere stor nok til at opfylde vækstambitionerne, hvorfor der i stedet må prøves kræfter på de store europæiske markeder.





Indtil videre er det blevet til fire baser i Spanien samt en base i London Gatwick Airport i Storbritannien. Fra vintertrafikprogrammet bevæger Norwegian sig også ind på det tyske marked med nye ruter mellem Spanien og henholdsvis Hamborg, Køln og München.

Norwegian spæde start i det tyske marked har betydet, at der endnu ikke er grundlag for en separat salgsorganisation. Derfor skal Tyskland dækkes fra Norwegians danske afdeling i København.

Med op imod 50 danske ruter og foreløbigt 11 tyske ruter er der dog en klar forskel i indsatsområdet. Men mulighederne er til gengæld enorme i det tyske marked.

-Tyskland er et gigantisk marked med mange flere mennesker end i Skandianvien. Indenfor en times kørsel fra Køln er der et optageområde på omkring 17 mio. mennesker, forklarer Norwegians danske presse-og markedschef Johan Bisgaard Larsen, der også har fået ansvaret for kommunikation og onlinesalg i Tyskland.

Kollegaen Frank Nordbjerg Olesen, der hidtil har været dansk salgschef, skal nu fremover tillige være ansvarlig for salgsindsatsen overfor virksomhedskunder og rejsebureauer i det tyske marked.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.072