23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på SCMNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

SAS image er helt i bund

Berlingske offentliggjorde i går deres årligt tilbagevendende imageundersøgelse. I undersøgelsen har danske erhvervsledere givet karakterer til hinandens virksomheder, hvorefter virksomhederne er blevet rangeret i forhold til hinanden.

Berlingske offentliggjorde i går deres årligt tilbagevendende imageundersøgelse. I undersøgelsen har danske erhvervsledere givet karakterer til hinandens virksomheder, hvorefter virksomhederne er blevet rangeret i forhold til hinanden.





I alt 140 kendte og toneangivende danske virksomheder er med i undersøgelsen. Hvor en stor gruppe går mere eller mindre ubemærket gennem undersøgelsen og lander i midten, gør andre sig mere bemærket i toppen og ikke mindst bunden.

På næstsidstepladsen finder man SAS. Undersøgelsen bedømmer blandt andet virksomhedernes image på parametre som ledelse, finansiel styrke og konkurrenceevne. I alt er hver virksomhed bedømt ud fra ni parametre.

-Det er klart, at det, som batter iblandt topledere, er resultater. SAS har endnu ikke lagt de tydelige resultater frem af effekterne fra 4 Excellence Next Generation-planen, og indtil det sker, er imageundersøgelser ikke en type af målinger, man vinder på, fortæller Trine Kromann-Mikkelsen, pressechef i SAS, til check-in.dk.

Der er ingen tvivl om, at en stor del af ansvaret for SAS’ bundplacering skal findes i forhandlingerne med fagforeningerne i efteråret, som modtog stor mediebevågenhed.

-SAS har jo ikke været igennem en imageøvelse. Det som SAS gjorde i november, handlede om at fremtidssikre selskabet, siger Trine Kromann-Mikkelsen.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.094