23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på SCMNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Transport 2013: Hankook og Euroband ruller sig ud

Hankook er i løbet af få år blevet en markant medspiller i transportbranchen, og i år kan man opleve koreanske Hankook rulle sig ud i selskab med de velkendte produkter fra danske Euroband på Nordisk Dæk Imports stand på Transport 2013.

Hankook er i løbet af få år blevet en markant medspiller i transportbranchen, og i år kan man opleve koreanske Hankook rulle sig ud i selskab med de velkendte produkter fra danske Euroband på Nordisk Dæk Imports stand på Transport 2013.





- Europa er et kernemarked for Hankook, og virksomheden producerer årligt mange millioner dæk verden over – blandt andet på en topmoderne fabrik i Ungarn. Én af Hankooks store målsætninger er at blive verdens 5. største dækproducent inden 2014. Hankook er allerede et af verdens mest kendte dæk-brands, og flere og flere danske vognmænd vælger Hankook, fortæller Ronny Jørgensen, salgschef på Erhverv hos den danske Hankook-importør, Nordisk Dæk Import.

NDI er som storaktør på det danske dækmarked ikke mindst garant for stor leveringssikkerhed fra Nordeuropas største samlede dæklager i Brørup i Sydjylland.

På Transport 2013 præsenterer NDI blandt andet Hankooks e-cube dæk, som er et energirigtigt bud på en dækserie til langturskørsel.

- e-cube er et godt eksempel på et koreansk lastvognsdæk, der med stor succes er rullet ind på det europæiske marked. Der er mange kilometer i e-cube dækkene, og den meget lave rullemodstand reducerer brændstofforbruget og gør Hankook e-cube til er et energirigtigt bud på en dækserie til langturskørsel, siger Ronny Jørgensen.

NDI præsenterer også Euroband, som siden starten i 1979 har produceret mange hundrede tusinde lastvognsdæk. Der arbejdes efter koldvulkaniseringsprincippet, hvor en slidbane påvulkaniseres den afraspede karkasse, som i et kvalitetsdæk er solidt konstrueret til op mod en million kilometers kørsel. Euroband har en skrap kvalitetskontrol, og med regummierede dæk vil vognmanden totalt set opnå lavere driftsomkostninger.

- Vi har for nylig foretaget en test, hvor koldvulkaniserede dæk med Nokian NT40 Noktop mønster fra Euroband skulle afprøves i selskab med varmvulkaniserede dæk fra en stor international producent. Dækkene blev testet over cirka 236.000 kilometer. Det varmvulkaniserede dæk havde lidt flere kilometer i sig end Nokian NT40, men da Eurobands koldvulkaniserede dæk med Nokian NT40 mønster er billigere, vinder Euroband på billigste kilometerpris, og dermed får vognmanden i sidste ende mest ”value for money” med Euroband, siger Ronny Jørgensen.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.067