23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på SCMNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Emma Mærsk tømt for vand

Lørdag blev det sidste vand pumpet ud af maskinrummet på Maersk Lines containerskib Emma Maersk, der ligger på værft i Palermo.

Lørdag blev det sidste vand pumpet ud af maskinrummet på Maersk Lines containerskib Emma Maersk, der ligger på værft i Palermo.





Force Technology skal nu sammen med andre eksperter forsøge at finde årsagen til ulykken.

- Et af de spørgsmål, vi meget gerne vil have svar på, er, om skaden er noget specielt for Emma Mærsk, eller om den kan forekomme på de syv andre skibe i serien, siger driftschef for Maersk Line, Palle B. Laursen, til Ingeniøren.

Et hold af eksperter fra Maersk Line, Force Technology og Rolls-Royce har sammen med klassifikationsbureauet ABS besigtiget skaderne på nærmeste hold.

Det løsrevne thrustergear skal nu undersøges af producenten Rolls-Royce, mens revnen i tunnelen bliver skåret ud og sendt til undersøgelse hos Force Technology i Københan.

Emma Mærsk blev ramt af en kraftig vandindtrængning i maskinrummet den 1. februar, mens skibet befandt sig ved indsejlingen til Suezkanalen.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.109