23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på SCMNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Femern-regning til tyskerne

De Grønne vil droppe tunnel og dyre investeringer i baglands-infrastruktur, for i stedet at satse på færgetrafik.

De Grønne vil droppe tunnel og dyre investeringer i baglands-infrastruktur, for i stedet at satse på færgetrafik.





Den faste forbindelse over Femernbælt betales af Danmark – og siden af brugerne – men i Tyskland er der en stigende bevidsthed om, at den faste forbindelse over bæltet også kommer til at koste millioner af euro for tyskerne.

Der er nemlig behov for massive investeringer i baglands-infrastrukturen. Det gælder såvel i jernbane som i veje. Jernbanestrækningen er således en del af det europæiske TEN-netværk, som skal forbinde Helsinki med Malta – via København.

Blandt de store investeringer er en ny Femernsund-bro, da den nuværende dels ikke kan klare presset fra den forventede trafik – dels er blevet vurderet som et bevaringsværdigt bygningsværk, som derfor ikke må ændres.

De Grønne i den tyske Bundestag mener, at Tyskland skal droppe Femernbælt-tanken og i stedet satse på færgetrafikken over Nykøbing-Gedser-Rostock.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.125