Cimber Sterling byttede rundt på motorer
For at kunne holde så mange fly som muligt på vingerne og sikre flyvningerne frem til konkursen den 3. maj, byttede Cimber Sterling rundt på motorer og andre vitale dele på sine 26 fly, skriver check.in.dk.
Det har givet et rent kaos af flyvedygtige og ikke flyvedygtige fly, og den medfølgende usikkerhed om, hvilke fly, der reelt kan flyve, og som er ejet af Cimber, er en medvirkende årsag til, at hele konkursboet endnu ikke er solgt.
- Det var i sidste ende årsag til, at den interesserede køber til hovedparten af forretningen sprang fra, siger kurator Lisa Bo Larsen fra Kromann Reumert til hjemmesiden.
Af Cimber Sterlings 26 fly var de 15 ifølge hjemmesiden leasede, mens 11 var ejet af selskabet. Hvor de enkelte dele, der er flyttet rundt, reelt hører til, er der fortsat stor usikkerhed om.
Først når ejerskabet til de enkelte fly og motorer er afgjort, kan panthaverne sætte deres fly til salg, ligesom leasingselskaberne kan finde nye brugere til flyene.