23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på SCMNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

DFDS presset på vigtig rute

DFDS indsætter nu mindre skibe på rederiets vigtige rute mellem Gøteborg og Immingham i Storbritannien.

DFDS indsætter nu mindre skibe på rederiets vigtige rute mellem Gøteborg og Immingham i Storbritannien.

Det sker efter, at rederiets nye konkurrent på ruten, NTEX, har taget kunder fra DFDS, samtidig med at den britiske efterspørgsel er faldet. Det skriver maritimedanmark.dk.

- Göteborg-Immingham ruten er i dag kendetegnet ved overkapacitet på grund af recession i Storbritannien og optagelsen af en ny aktør på markedet, siger Senior Vice President Kell Robdrup, leder af DFDS forretningerne i Nordsøen.

For at tilpasse kapaciteten til den lavere efterspørgsel, bytter DFDS rundt på sine skibe, så Gøteborg-Immingham fra den 4. juni bliver besejlet ro/ro skibe med en lastkapacitet på 3.831 lanemeter (Primula Seaways, Petunia Seaways og Magnolia Seaways), mod en kapacitet på 4.650 lanemeter på de nuværende skibe (Ficaria Seaways, Tor Freesia og Tor Begonia) på ruten.

De store skibe flyttes i stedet til DFDS rute mellem Gøteborg og Gent, hvor rederiet til gengæld reducerer antallet af ugentlige afgange til fem mod i dag seks.

På Göteborg-Immingham bevares sejlplanen, efter indsættelsen af de mindre ro/ro skibe.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.047