23948sdkhjf

Køb et års ekstra reklamationsret på drivlinen

Dansk verdenspremiere på unikt Scania serviceprodukt.

Dansk verdenspremiere på unikt Scania serviceprodukt.



Maksimal driftssikkerhed samt overblik over de faste omkostninger har afgørende betydning for de fleste transportvirksomheder, der opererer på et meget konkurrenceudsat marked. Det gør den danske transportbranche, og derfor har den danske Scania-organisation mærket en stigende interesse fra kunder, der ønsker at gardere sig imod ubehagelige overraskelser og uforudsete omkostninger.

For at imødekomme dette har Scania lanceret et helt nyt og unikt serviceprodukt, Scania Powertrain Warranty, på det danske marked. Her kan kunderne tilkøbe ekstra reklamationsret på lastbilens drivline – dvs. motor, gearkasse og bagaksel – også selv om lastbilen har nogle år på bagen.

Tjekkes på over 100 punkter

Som på ethvert anden serviceprodukt er der knyttet visse betingelser for at kunne tilkøbe Scania Powertrain Warranty. Reklamationsretten kan tilkøbes på alle brugte Scania lastbiler og sættevognstrækkere, der anvendes til distributions- og langturskørsel. Inden køretøjet kan blive omfattet af dette produkt, skal det dog tjekkes på godt 100 forskellige punkter for at sikre, at det lever op til normal stand for dets alder og anvendelsesområde.

Når køretøjet er godkendt til at indtræde i ordningen, kan Scania Powertrain Warranty tilkøbes for ét år og max. 180.000 km ad gangen. Det kan fortsætte, indtil køretøjet fylder seks år og runder 880.000 km.

Skulle der opstå nedbrud eller uforudset stilstand i reklamationsperioden som følge af fejl på drivlinen, får kunden adgang til hele Scanias servicenetværk, hvad enten det er i Danmark eller ude i Europa, hvor skaden bliver udbedret uden beregning med brug af originale Scania reservedele. I tilfælde af nedbrud hjælpes kunden gennem hele forløbet af Scanias døgnbemandende nødservicecentral Scania Assistance.

Scania serviceaftale

En forudsætning for at kunne tilkøbe Scania Powertrain Warranty på en brugt Scania er, at køretøjet er eller bliver omfattet af en Scania serviceaftale, så det bliver vedligeholdt efter Scanias forskrifter i hele den udvidede reklamationsperiode. Aftalen giver desuden kunden ekstra tryghed i form af Scania Max 24 driftsgaranti, hvor Scania forpligter sig til at få køretøjet repareret og tilbage på landevejen inden 24 timer. Såfremt dette ikke lykkes, modtager kunden en økonomisk kompensation for hver påbegyndt 24-timers periode

Scania introducerer Scania Powertrain Warranty på det danske marked som det første land i Europa, fordi de danske vognmænd og transportvirksomheder er kendte for at udnytte deres materiel optimalt med høje årlige kørestrækninger. Scania vil dermed kunne drage nyttige erfaringer omkring Scania Powertrain Warranty, inden det efter planen udbredes til andre europæiske markeder.

Med Scania Powertrain Warranty får kunderne nu mulighed for at sikre sig mod de økonomiske konsekvenser af skader på drivlinen på deres brugte Scania distributions- og langturslastbiler.

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.125