23948sdkhjf

Rederi-alliance dropper linie

En af de rederi-alliancer, der i vinters blev dannet til at konkurrere med verdens største containerrederi, A.P. Møller - Mærsks Maersk Line, må nu sande, at markedsbetingelserne ikke er ubegrænsede.

En af de rederi-alliancer, der i vinters blev dannet til at konkurrere med verdens største containerrederi, A.P. Møller - Mærsks Maersk Line, må nu sande, at markedsbetingelserne ikke er ubegrænsede.



G6-alliancen, som blandt andet tæller nogle af de største asiatiske rederier, blandt andre Nippon Yusen (NYK) og OOCL, annoncerede i december planer om ni ruter fra Asien til Europa. Med ved driftsstart i marts, manglede én af ruterne, og den er nu droppet helt. Det skriver nyhedsbrevet Alphaliner.

- Der har ikke været forbedringer i det nuværende markedsklima, der berettiger indførelsen af en yderligere linje mellem Asien og Europa, siger G6-rederierne ifølge Alphaliner.

Ifølge nyhedsbrevet er pessimismen dog ikke til stede alle steder. CKYH-sammenslutningen har fornylig genstartet en rute, og CSCL/Evergreen og Zim vil gøre det samme i maj.

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.079