23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på SCMNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Maersk Line lemper presset på maskintelegrafen

De stigende brændstofpriser får nu Maersk Line til at ’steame’ endnu ’slower”.

De stigende brændstofpriser får nu Maersk Line til at ’steame’ endnu ’slower”.

Verdens største containerrederi vil sænke farten på containerskibene til mindre end 14 knob. Det sker for at spare udgifter til det stadigt dyrere brændstof, ved at reducere motor-ydelsen til under 40 procent af det maksimale niveau, som motorerne er designet til.

Det betyder, at transit-tiden fra Nordeuropa til Asien øges med syv dage.

Det skriver DVZ.

Det er chefen for Maersk Lines netværksplanlægning, Jakob Skov, der oplyser, at Maersk Line sænker farten fra starten af maj. Det er alle Maersk Lines tjenester (AE1, AE6, AE7, AE9 og AE10), der er omfattet af nedskæringen, undtagen AE2.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.063