23948sdkhjf

DFDS: Vi behandler alle kunder fair

DFDS topchef Niels Smedegaard afviser beskyldninger fra DFDS tidligere svenske storkunde, logistikvirksomheden NTEX i Göteborg om, at DFDS diskriminerer bestemte kunder.

DFDS topchef Niels Smedegaard afviser beskyldninger fra DFDS tidligere svenske storkunde, logistikvirksomheden NTEX i Göteborg om, at DFDS diskriminerer bestemte kunder.



-Jeg vil gerne slå fast, at DFDS naturligvis ikke diskriminerer bestemte kunder. Det har direktøren for logistikvirksomheden NTEX i Göteborg ellers beskyldt os for i udtalelser til pressen, siger Niels Smedegaard til husorganet DFDS Update.

- NTEX står som bekendt bag en ny rute mellem Göteborg og UK og har overført langt størstedelen af deres mængder til den nye rute. Dermed er de gået fra at være en stor kunde hos DFDS til at være en lille kunde med væsentligt reducerede mængder. Mange virksomheder, herunder vores, beregner rabatter i forhold til mængder, og derfor kan NTEX naturligvis ikke længere få de rabatter, der var beregnet ud fra meget større mængder, end samarbejdet omfatter i dag, siger Smedegaard.

- Når man overfører næsten alle sine mængder til en ny rute, som man selv står bag, vil det være logisk at forudsætte reducerede mængderabatter hos dem, man reducerer mængderne hos. Vi konkurrerer på livet løs, men spiller naturligvis helt efter reglerne i DFDS, og vi behandler alle kunder fair.

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.062