Men der er stadig et stykke vej op til tallene fra før krisen.
Der blev i 2011 kørt 26,7 milliarder maut-kilometer på de tyske motorveje. Det er 3,7 procent flere end i 2011 – men stadig et stykke fra tallene i 2007 og 2008, da der blev kørt 27,5 milliarder maut-kilometer.
Den største andel bliver kørt af tyske lastbiler, der dog har mistet andele i 2011. Alligevel topper tyske køretøjer (over 12 tons) med 63,5 procent.
Herefter følger polske lastbiler med en andel på 9,8 procent.
Det er dog rumænere (plus 24,7 procent), bulgarer (plus 23,2 procent ) og slovakker (plus 15,6 procent), der har vundet markedsandele i 2011.
Næsten 70 procent af kørslen er med euro5-køretøjer. Tyskland og Østrig har de mest miljøvenlige køretøjer, mens grækere, irere og briter har køretøjer med de laveste euro-normer.