25 års hos Iveco
Adm. direktør Gunni Mikkelsen fejrer 25 års jubilæum hos Iveco.
Den 1. februar 2012 kunne administrerende direktør Gunni Mikkelsen fejre sit 25 års jubilæum hos Iveco.
Efter 7-8 år i den internationale marinebranche tog han i 1987 springet til lastbilsbranchen, hvor han blev ansat, som produktchef for Ivecos lette og mellemstore lastbilsprogram.
Fra produktchef og marketingchef for Danmark, via lignende positioner for Iveco Nordic og Business Unit Manager for Nordic, blev Gunni Mikkelsen for 10 år siden udnævnt til administrerende direktør hos Iveco i Skandinavien. Med titlen fulgte den klart definerede opgave at gennemføre en betydelig omstrukturering af de skandinaviske aktiviteter for at sikre markedsposition såvel som bundlinje. Missionen lykkedes og resultatet blev forbedret fra et stort tab til et pænt plus på kort tid.
Større markedsandel og bedre bundlinjeI den efterfølgende vækstperiode var fokus at udvikle og sælge produktplatformen af vare- og lastbiler, såvel som serviceydelser og reservedele til branchen, hvilket lykkedes med både forbedrede markedsandele, større salgstal og en bedre bundlinje.
I sommeren 2008 ramte finanskrisen, og transportbranchen var en af de brancher, der blev endog særdeles hårdt ramt. Iveco kom fornuftigt igennem perioden og fastholdt i store træk både salgs- og servicestruktur med en målsætning om fortsat at være tilstede i markedet og kunne tilbyde kunderne et højt serviceniveau - også under en lavkonjunktur.
Finland er vendt hjem til NordenFremtiden for Iveco byder også på spændende udfordringer hos Iveco i Norden, hvor Finland bl.a. for nylig er blevet en del af forretningen og der også lige er indgået en aftale med en forhandler på Island.
- Jeg har været hos Iveco i mange år. Det er måske ikke så ofte forekommende længere”, udtaler Gunni Mikkelsen, ”men jeg har det fint med det! Der har hele tiden været nye udfordringer, og det vil der også være fremover. Der sker store ændringer i transportbranchen både hvad angår strukturelle ting såvel som på det miljømæssige område; der kommer nye produkter og serviceydelser og hele strukturen og organisationen skal løbende tilpasses disse nye vilkår for at sikre, at vi holder os helt fremme.