23948sdkhjf

Pessimisme over for nedbringelse af brændstofforbruget

De europæiske flådeejere er pessimistiske med hensyn til yderligere brændstofbesparelser.

De europæiske flådeejere er pessimistiske med hensyn til yderligere brændstofbesparelser.



Den netop offentliggjorte rapport om brændstofforbrug fra Goodyear Dunlop afslører, at 1 ud af 7 europæiske flådeejere, på trods af indsatsen for at forbedre brændstofeffektiviteten, vil være ude af markedet i løbet af otte år, medmindre der sker en drastisk udvikling for at forbedre flådernes brændstofeffektivitet.

På et symposium om dette emne, som fandt sted i Bruxelles i slutningen af januar, præsenterede Goodyear Dunlop en række anbefalinger til at hjælpe erhvervstransportsektoren med at forbedre deres brændstofeffektivitet.

Et køretøjs brændstofforbrug har direkte indvirkning på dets CO2-udslip.

Ingen CO2-planer

Goodyear Dunlops Road to 2020-rapport viser, at en tredjedel (30 %) af de europæiske flåder ikke har nogen aktuelle planer om at reagere på den forventede EU-forordning om CO2. I den seneste transport-hvidbog gav Europakommissionen flåderne en tydelig indikation af, at der vil blive indført yderligere forordninger og skatter på brændstof og CO2-udslip i løbet af de kommende ti år.

Samtidig regner flåderne med, at industrien og de politiske beslutningstagere hjælper dem med at opnå større effektivitet.

- Transportsektoren står over for et enormt pres, hvis de skal bidrage til at nå Europas ambitiøse klimaændringsmål, men på trods af deres engagement i brændstoføkonomi, opdagede vi, at mange flåder kunne være bedre forberedt på at håndtere omkostningerne og indvirkningerne på driften ved en eventuel CO2-forordning, siger Michel Rzonzef, Vice President, Goodyear Dunlop commercial tire business EMEA. Undersøgelsen bekræftede, at langt størstedelen af flåderne allerede er i gang med solide foranstaltninger til brændstofeffektivt, og at de derfor har vanskeligt ved at se, hvad mere de kan gøre for at forbedre effektiviteten og sænke CO2-udslippet for at nå endnu højere mål. Dæk med lav rullemodstand er én blandt mange muligheder for at forbedre flådernes brændstofeffektivitet. Uddannelse af chaufførerne i økokørsel, forbedret logistik, ruteplanlægning og aerodynamik på køretøjerne er andre muligheder."

På billedet ses Michel Rzonzef på talerstolen under konferencen i Bruxelles.

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.047