23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på SCMNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Vestkysten og jernbanen på dagsordenen

Ministre deltog ikke i orienterende dansk-tysk trafikkommissionsmøde.

Ministre deltog ikke i orienterende dansk-tysk trafikkommissionsmøde.

Den dansk-tyske trafikkommission mødtes forleden for første gang i år. PÅ FDE-Center i Padborg var en udvidelse af A11/B5 på den jyske og nordtyske vestkyst samt elektrificering og dobbeltspor langs den jyske jernbane på dagsordenen.

Formand for Dansk Industri i Sønderjylland og formand for International Transport Danmark, Mogens Therkelsen, der er medlem af kommissionen, sagde efter mødet til avisen Der Nordschleswiger, at det er blevet tydeligt for kommissionen, at Jyllandskorridoren også efter etableringen af Femern-forbindelsen vil være den vigtigste forbindelse mellem Skandinavien og kontinentet. Derfor skal udvidelsen af banen fastholdes og det samme gælder en aflastning af E45 gennem etablering af en vestkyst-motorvej.

Hverken den danske transportminister Henrik Dam Kristensen eller den slesvig-holstenske erhvervsminister Jost de Jager deltog i mødet – og der blev heller ikke truffet beslutninger.

Men ifølge Der Nordschleswiger gav ministeriets kontorchef, Jacob Karlshøj, udtryk for, at det havde været et godt møde, hvor begge parter havde haft mulighed for at orientere hinanden om vellykkede infrastrukturprojekter.

Fra danske side havde der således været præsentationer af OPP-motorvejen mellem Aabenraa og Sønderborg, ligesom parterne drøftede mulighederne for udviklingen af den dansk-tyske motorvej langs vestkysten.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.062