23948sdkhjf

Dyster nytårs-hilsen fra FDL-formand

Nytårsudtalelse fra FDL retter det tunge skyts mod en såkaldt ’herskende klasse’, der angiveligt pålægger erhvervslivet alt for store byrder.

Nytårsudtalelse fra FDL retter det tunge skyts mod en såkaldt ’herskende klasse’, der angiveligt pålægger erhvervslivet alt for store byrder.



Formanden for Frie Danske Lastbilvognmænd (FDL), Christian Jensen, konstaterer at antallet af borgere, der er på overførselsindkomst nu overstiger antallet af danskere, der bidrager til at betale ’gildet’. En ubalance, der bekymrer formanden – der også er politisk aktiv i Liberal Alliance – set i lyset af den globale finanskrise.

Ikke mindst fordi den såkaldt ’herskende klasse’ ifølge Christian Jensen ikke er interesseret i at løse udfordringen, men blot nøjes med at øge byrderne på de borgere, der bidrager til samfundsøkonomien.

- De intellektuelle og universitetsverdenens kandidater, og den talende klasse, har taget magten og er i dag den herskende klasse. (…) For dem er privat ejendomsret og pligten til at klare sig selv noget gammelt pladder. Magten skal fastholdes ved at svinge pisken med endnu højere smæld over producenternes rygge, hvortil vognmændene desværre også hører. Derfor er det svært at opretholde og videreformidle et optimistisk syn på det år som står for døren, skriver Christian Jensen i anledning af årsskiftet.

Han mener dertil, at den nye regering forværrer udsigterne for erhvervslivet i almindelighed og transporterhvervet i særdeleshed.

- Transporterhvervet, som får mere end svært ved at drive en holdbar og meningsfyldt forretning. Den røde regering lægger hårdt ud med en mega skatteregning til den samlede befolkning, hvoraf transporten helt forudsigeligt kommer til at bære langt mere, end vi med rette skulle bære, udtaler FDL-formanden.

Cabotage-striden

Han er som så ofte før også ude med riven over for speditører og de helt store kørsels-rekvirenter, samt Trafikstyrelsen, når det gælder udnyttelsen og håndhævelsen af de cabotage-regler, der regulerer udenlandske lastvognes muligheder for at køre indenrigstransporter i andre EU-lande – herunder Danmark.

- FDL kæmper ikke blindt imod en naturlig udvikling i en globaliseret verden/ transportverden, men vi vil fortsat kæmpe for, at kampen skal foregå under iagttagelse af intentionen i den danske/ EU lovgivning og ikke efter visse dele af branchens forvrængende ønsker og regler, som er passet ind i deres egen hverdag, hedder det i nytårsudtalelsen fra FDL.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078