23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på SCMNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

En ny lastvognsstjerne er blevet født

Bestillingerne på den nye Actros er allerede i fuld gang, og nu skal de nye ejere ikke vente så meget længere.

Bestillingerne på den nye Actros er allerede i fuld gang, og nu skal de nye ejere ikke vente så meget længere.

Mercedes-Benz fabrikken i Wörth er nemlig begyndt på produktionen af den nye Actros, der er resultatet af mere end 10 års arbejde og research i lastbilteknologi. Den nye Actros er den første lastbil, der lever op til EU’s strenge Euro 6-emissionskrav, og samtidig er den endnu mere økonomisk, dynamisk og komfortabel end sin forgænger.

(Læs journalist Finn Bjerremands test af lastbilen i det seneste nummer af Trans Inform – eller det kommende nummer af Danmarks Transport-Tidende)

Efter længere tids venten, over 20 millioner testkilometer og mere end to milliarder euro i udviklingsomkostninger har Mercedes-Benz nu trykket på startknappen på Mercedes-Benz’ lastbilsfabrik i Wörth i Tyskland.

Fabrikken er med sine omkring 12.000 medarbejdere verdens største lastbilsfabrik, og i Wörth har man forberedt sig på denne dag i flere år.

- Vores fabrik i Tyskland har ventet med spænding på denne dag. Nu er produktionen endelig en realitet. Det er en stor dag – ikke bare for folkene i Wörth, men for alle Mercedes-Benz folk over hele verden, siger Lasse Wøhlk, der er salgschef for Mercedes-Benz lastbiler i Danmark.

Udover de mange investeringer i udvikling og test af den ny Actros har Mercedes-Benz også grundlagt et udviklings- og researchcenter samt en testbane, der bringer udviklingsfasen og produktionsfasen endnu tættere sammen.

Fjerde generation af Actros er genudviklet fra bunden i forhold til sine forgængere og bruger 4,5 procent mindre brændstof end sin forgænger, samtidig med at den udleder så få partikler, at den lever op til de nye restriktive Euro 6-krav, der først bliver lovpligtige i EU fra 2014.

- Den nye Actros sætter standarden for industrien som helhed. For os er det årtiets vigtigste lastbil, siger Lasse Wøhlk.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.081