23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på SCMNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

DI Transport foreslår mobilitetsministerium

Der gik ikke mange timer efter folketingsvalget, før flere af de brancherelaterede erhvervsorganisationer så at sige stod udenfor transport- og erhvervsministerierne med deres ønskesedler.

Der gik ikke mange timer efter folketingsvalget, før flere af de brancherelaterede erhvervsorganisationer så at sige stod udenfor transport- og erhvervsministerierne med deres ønskesedler.

DI Transport foreslår et egentligt mobilitetsministerium – og hvis ikke ønsket opfyldes, så i det mindste en mobilitetskommission eller et råd.

- Mobilitetsopgaven der skal løses, er den: Hvis vi skal have en årlig vækst på to procent, hvordan skal vores infrastruktur så indrettes, så den kan understøtte disse vækstmål – vel at mærke uden at trængslen eller ventetiden øges, siger direktør i DI Transport, Michael Svane.

Han peger på, at DI netop har spurgt sine medlemmer, hvad der er vigtigst for dem og deres vækstvilkår, og her kommer infrastruktur/transport ind på en klar førsteplads.

- Det er vigtigt, at fastholde investeringerne i vores infrastruktur og ikke ensidigt satse på én transportform – for eksempel jernbanen – på bekostning af andre. Der skal tværtimod et øget samspil til, for at løse opgaven, siger DI-direktøren.

Det vigtigste for Danske Speditører er, at den nye regering fortsat anerkender ”betydningen af transport og logistik som værdiskabende ressourcer, når det gælder vækst og velfærd i Danmark”.

- Det gælder om at udvikle indtjeningsgrundlaget, ikke at begrænse det. Byrder og bøvl gør ikke noget godt for landet, siger direktør i Danske Speditører, Martin Aabak.

Læs mere i denne uges udgave af Danmarks Transport-Tidende.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.096