23948sdkhjf

Kvart million Rotos-aksler

250.000 traileraksler fra Schmitz Cargobull i Horstmar siden 2005.

250.000 traileraksler fra Schmitz Cargobull i Horstmar siden 2005.



Schmitz Cargobulls egenudviklede aksel er udviklet med fokus på Life Cycle Costs – eller på godt dansk - driftsomkostninger i hele trailerens levetid. Derfor har Schmitz Cargobull siden introduktionen i 2005 satset på kvalitet i forbindelse med sin akselproduktion.

Alle hjullejer, bremseskiver, bremsekalibre, luftbælge og støddæmpere er leveret af anerkendte producenter. For tiden er ca. 80 procent af alle nye Schmitz Cargobull-trailere, som fremstilles på produktionsanlægget i Altenberge, udstyret med den egenproducerede Rotos-aksel. I den samlede koncernproduktion ligger andelen af Rotos-aksler på ca. 60-70 procent.

Dermed er forventningerne til den egenproducerede aksel mere end indfriet. Ved produktionsstarten i 2005 havde Schmitz Cargobull regnet med Rotos-aksler på 30 til 40 nye trailere hver uge – men nu bliver der styret ca. 200 aksler igennem montagen pr. skift. Med treholdsskift vil Schmitz kunne producere 400-500 aksler i døgnet.

Akslerne fremstilles på fabrikken i Altenberge, hvor der ligeledes produceres presenningstrailere og gardintrailere. Fra Altenberge forsynes også Schmitz Cargobulls produktionsanlæg i Vreden, Gotha, Toddin, Panevėžys og Zaragossa med Rotos-aksler.

Rotos-aksler er udstyret med vedligeholdelsesfrie lejer, et innovativ ventilationssystem for skivebremser, vægtoptimeret bremsekaliber, luftaffjedringssystemet Multi-Ride-Hight, der tilpasser ladhøjden til ramper og nok så vigtigt, Trailer-EBS med RSP (Roll-Stability-Program).

Med EBS-enheden er det også muligt at indsamle vigtige data, så som dæktryk, bremsetilstand og belastning og sende disse videre via flådestyringsprogrammet.

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078