Så ruller den første fireakslede AMT-hænger
MTDK A/S, Randers har netop sendt den første fireakslede AMT-påhængsvogn på vejen.
Den nye påhængsvogn er den første i en serie af nye fireakslede AMT-påhængsvogne, som MTDK A/S har i ordre.
- Den nye påhængsvogn er den første påhængsvogn der er leveret i en række af fireakslede påhængsvogne, som vi skal levere med tip, som fastladshænger og som volumenhænger med sidedøre, siger Morten Tang til TTN.
Den første nye fireakslede påhængsvogn (A41) har et lad på 8.350 mm i længden og har en egenvægt på blot 7100 kg, hvorved den tilladte lasteevne er på hele 22.900 kg.
Akslerne er af typen BWP med tromlebremser og luftaffjedring og bremsesystemet er et Knorr-anlæg med ABS/EBS/RSS samt indbyttet vægtsystem.
Bunden i ladet er fremstillet i 4 mm rustfri stål, mens fælge og lufttanke på grund af vægten er fremstillet i aluminium. Siderne er 1.200 mm høje og er fremstillet i 25 mm profil, hvor der i venstre side er yderligere topsider på 500 mm, som er todelte i længden. I længden er siderne firedelte og stolperne er Kinnegrip K6 med fjeder toplukning. Højre side er helt fast med 1.700 mm høje sider.
I venstre side er der bundudfald hvor første og anden side styres mekanisk fra et håndtag placeret ved forsmækken
Penta-tipstemplet er undermonteret for bagtip og kan operere med op til 270 bar i arbejdstryk. Tipvinklen er maksimal 50 grader.
Påhængsvognen har også en del ekstraudstyr så som dobbeltsidet skørter i aluminium med indbygget lys, svingbare oversider, ekstra sidemarkerings lys, ekstra baglys, lang justerbar trækstang og rullepresenning.
Påhængsvognen er leveret til Vognmand Ole Bloch, Hundborg ved Thisted.