23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på SCMNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Nej tak til danske særregler

DI Transport advarer i forbindelse med en revision af den danske godskørselslov at introducere danske særregler for varebiler.

DI Transport advarer i forbindelse med en revision af den danske godskørselslov at introducere danske særregler for varebiler.

- Det er et skridt i den forkerte retning, hvis man indfører flere danske særregler i godskørselsloven eller på køre/hviletidsområdet. Det vil i givet fald kun være danske varebiler, der vil blive omfattet af reglerne, og det vil give en konkurrencemæssig fordel til udenlandske virksomheder, hvilket er et klart skridt i den forkerte retning, siger chefkonsulent i DI Transport Rune Noack.

Han peger på, at godstransport er grænseoverskridende og reguleret med EU-regler, så det må i givet fald være i Bruxelles, man skal rette henvendelse, hvis reglerne skal ændres.

Samtidig advarer DI Transport mod at bruge godskørselsloven forkert.

- Det er en misforståelse, hvis man vil bruge godskørselsloven til at fange skatteforbrydere. Den seneste razzia fra Skat viser, at det klarer man fint der. Men vi vil meget gerne være med til at drøfte, hvordan kontrollen kan effektiviseres, så dem der konkurrerer på unfair vilkår kan fanges, siger Rune Noack.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.109