23948sdkhjf

Maersk-skibe bygger til

Maersk Line vil klemme flere containere ind på eksisterende tonnage.

Maersk Line vil klemme flere containere ind på eksisterende tonnage.



Selv om verdens containerrederier kæmper med overkapacitet og deraf følgende prispres på containerraterne, så vil Maersk Line udvide kapaciteten yderligere. Ud over bestillingen af de ny Triple-E skibe, der bliver verdens største containerskibe, når de leveres i 2018, så har rederiet iværksat en ombygning af en række af Maersk Lines eksisterende skibe.

Ombygningerne, der skal foretages på Bei Hai værftet i Qingdao i Kina, skal øge Maersk Lines kapacitet med sammenlagt 52.000 TEU.

Målet med programmet – der har fået navnet Capacity Boost - er naturligvis at udnytte de eksisterende skibe endnu bedre, så Maersk Line bliver endnu mere konkurrencedygtig, samtidig med at det gavner miljøet.

- Capacity Boost handler om, hvordan vi gennem en innovativ indsats kan øge kapaciteten om bord på vores nuværende flåde, og derved øge vores markedsandel, siger Abhijat Chahal, Maersk Line Vessel Management.

Det skriver maritimedanmark.dk med Maersk Line som kilde.

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078