23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på SCMNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Rederier bag fælles ulykkesovervågning

Fem af verdens største container-rederier står bag nyt ulykkes-overvågningsystem, der skal mindske antallet af ulykker ved lastning og losning af gods.

Fem af verdens største container-rederier står bag nyt ulykkes-overvågningsystem, der skal mindske antallet af ulykker ved lastning og losning af gods.

Det er Maersk Line, Mediterranean Shipping Company, CMA CGM, Evergreen og Hapag-Lloyd der står bag det nye ”Cargo Incident Notification System Network” – forkortet til CINSNET.

Systemet skal sikre, at rederierne ikke bare registrerer ulykker under lastning og losning, men også udveksler informationerne, så specielle problem-områder hurtigt identificeres og rederierne kan nyde godt af de andre brugeres erfaringer.

Det skal forbedre sikkerheden i container-industrien.

CINSNET er ikke forbeholdt de fem containergiganter og alle rederier, der ønsker det, kan deltage i samarbejdet.

Det skriver Lloyd’s List.

Container-rederiernes brancheorganisation COA (Container Owner’s Association) har indvilliget i at være vært for database-systemet. Flere andre aktører med relation til erhvervet – herunder forsikringsselskabet TT Club og International Group of P&I Clubs, har været involveret i projektet.

Alle begivenheder - både egentlige ulykker og hændelser, der kunne have udviklet sig til ulykker – skal registreres i systemet. Analyser af data skal danne basis for større sikkerhedsbevidsthed i hele erhvervet, der kan lære af både egne og konkurrenters erfaringer. CINSNET forventes også, at sikre at containerrederierne opdager uheldige trends langt tidligere end i dag.

Det skal også gøre det muligt for rederierne at ’opdage’ laster, der udgør særlige sikkerhedsproblemer, selv om godstypen eller fragtenheden ikke er registeret som ’farlig’.

Den indsamlede information er anonymiseret i et sådant omfang, at systemet ikke kommer i konflikt med internationale og nationale konkurrenceregler og monopol-lovgivning.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.062