23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på SCMNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Deutsche Post med overskud

Tyskerne fik et overskud på 278 millioner euro i andet kvartal af 2011.

Tyskerne fik et overskud på 278 millioner euro i andet kvartal af 2011.

Det er overraskende meget i forhold til andet kvartal 2010, da Deutsche Post havde 81 millioner euro på bundlinjen. Det er især væksten i internethandlen, i lande som Indien, Kina og Asien samt effektiviseringer i koncernen, der har trukket opad. Omsætningen steg nemlig kun med 0,3 procent til 12,84 milliarder kroner.

Express, freight og logistik bidrog mest til det positive resultat, mens brev-distributionen derimod stadig halter bagefter resultatmæssigt. Det tyske postvæsen satser mere og mere på pakkedistribution og det afbødede lidt af nedgangen.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.109|instance-web02