23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på SCMNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Nye Broshuis blokvogne sat i drift

Specialtransportøren Ter Linden, der hører hjemme i den hollandske by Doetinchem, har netop taget tre nye specialdesignede Broshuis blokvogne i brug.

Specialtransportøren Ter Linden, der hører hjemme i den hollandske by Doetinchem, har netop taget tre nye specialdesignede Broshuis blokvogne i brug.

De nye blokvogne, hvoraf en blev vist på Transport 2011 i Herning, er specialdesignet til transport af vindmøller og er målrettet konstrueret til kørsel i Frankrig hvor en optimeret maksimal totallængde er meget vigtig, på grund af stramme restriktioner på tilladelser og høje omkostninger til eskorte m.v.

Blokvognen, der er udstyret med 6 hydraulisk affjedrede og hydraulisk styrende aksler har en teknisk totalvægt på 95 ton fordelt med 35 ton på drejeskamlen og 60 ton på de 6 aksler med 10 ton akseltryk. Egenvægten er på 25,5 ton, hvorved lasteevnen er helt oppe på 69,5 ton. Læssehøjden er på blot 700 mm og bredden på lastefladen er 3000 mm.

Den hydraulisk bevægelige svanehals kan adskilles så der kan monteres forlængervanger, og et automatisk udligningssystem sørger for at trykket og belastningen altid er ens på hjulene.

Den korteste vangelængde er 7000 m med 5000 mm udtræk. Hvis der er brug for at have en større længde, kan der isættes vangesektioner, som forøger længden betydeligt.

Akslerne er udstyret med hjul i størrelsen 385/55 R 22,5 og hele blokvognen er total metalliseret inden den blev lakeret på Broshuis’ moderne lakeringsanlæg ved produktionen i Kampen.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.078