23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på SCMNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Volvo markedsleder i Baltikum

Volvo solgte i 2010 569 nye lastvogne over 16 ton totalvægt ud af et totalmarked på 1736, svarende til 33 procent af hele markedet og er dermed suveræn markedsleder i Baltikum.

Volvo solgte i 2010 569 nye lastvogne over 16 ton totalvægt ud af et totalmarked på 1736, svarende til 33 procent af hele markedet og er dermed suveræn markedsleder i Baltikum.

Nummer to på rangstigen er Scania, der leverede 339, mens Mercedes nåede 278, fulgt af DAF med 259, Iveco med 137, MAN med 122, Renault med 32 og 2 lastvogne af andet mærke helt i bunden.

I 2010 fandt den største udvikling sted i Litauen, hvor salget sted med 235,07 %, mens det i Letland steg med 82,03 % og i Estland var stigningen 51,98 %. For Volvo er der også tale om en ny opadgående kurve, hvor man dog aldrig forventer at komme tilbage til tiden i 2007 og 2008.

Volvo har siden 2001 ligget stabilt på markedet startende med en markedsdel på ca 22 %, der sidste år nåede 33 % og i år ligger forventningerne på et salg af ca. 1400 lastvogne svarende til 35 %. Mens Volvos salg altid har været højest i Letland i det baltiske område, var det i 2010 i Litauen at salget steg og salget af nye Volvo lastvogne i Estland passerede sidste år også salgstallene i Letland.

På billedet ses en Volvo lastvogn, der bliver serviceret ved Volvo Truck Center i Riga.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.063