23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på SCMNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Scandlines fortsætter over Femern Bælt

Når den faste forbindelse over Femern Bælt står færdig omkring 2020, så har færgerederiet ikke tænkt sig at stryge flaget på ruten Rødby-Puttgarten.

Når den faste forbindelse over Femern Bælt står færdig omkring 2020, så har færgerederiet ikke tænkt sig at stryge flaget på ruten Rødby-Puttgarten.

Tværtimod planlægger Scandlines at fortsætte på ruten over Femern Bælt i direkte konkurrence med den faste forbindelse. Fastholder det i dag tysk ejede færgerederi driften på Rødby-Puttgarten, så undergraver det budgettet for det danske prestigeprojekt, hvor det er forudsat at der ikke kommer direkte konkurrence over Femern Bælt.

- Der er ingen tvivl om, at Scandlines færger vil sejle videre. Det er slet ikke et emne at indstille sejladsen, når Femern-forbindelsen står færdig, udtaler kommunikationsdirektør Susanne Brigitte Kock fra Scandlines ifølge Morgenavisen Jyllands Posten.

Dermed er der udsigt til hård kamp om de om mod 11.000 betalende køretøjer, som Femern A/S forventer vil benytte ruten dagligt i omkring 2025. Scandlines sejler i gennemsnit 5500 køretøjer over Femern Bælt dagligt.

I Femern A/S erkender kommunikationsdirektør Ajs Dam, at en fortsat færgedrift over Femern Bælt kommer til at forårsage en priskrig eller et delt marked. Han er dog ikke i tvivl om, hvem der vinder en sådan kamp på længere sigt.

- Ingen af de andre steder, hvor man har bygget store broer - Storebælt og Øresund - er færgedriften fortsat, siger Ajs Dam.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.062