23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på SCMNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Lego vinder DM i logistik 2010

Lego har på fem år vendt op og ned på den samlede forsyningskæde.

Lego har på fem år vendt op og ned på den samlede forsyningskæde.





Resultatet er, at logistik har leveret et markant bidrag til virksomhedens positive forretningsudvikling 2005-2010 – og at Lego nu hædres med DM i logistik 2010.

Omkostningerne er reduceret fra 11-12 % til 8,1 % i 2009, der er skabt gennemsigtighed i omkostninger fra top til bund, og der er ikke mindst skabt en helt ny forståelse for, hvordan Lego skaber værdi for kunden på tværs af den samlede værdikæde, skriver magasinet SCM.

Lego får ifølge dommerkomitéens motivation prisen for ”at have demonstreret en fantastisk evne til at skabe en turn around både økonomisk og inden for leveringsperformance, således at Lego i dag af kunderne betegnes som ”best in class”. En position som åbner mulighed for yderligere fremtidig kundeintegration og dermed højere logistikeffektivitet”.

Dommerkomitéen hæfter sig også ved ”Legos strategiske tænkning og mod til at skabe en anderledes, innovativ, agil og effektiv supply chain baseret på produktion og distribution tæt på hovedmarkederne i Europa og USA”, skriver SCM.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.089