23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på SCMNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Første modulvogntog til Erik Petersen

Vognmand Erik Petersen, Padborg, har netop fået leveret en ny Kel-Berg to-akslet link-trailer.

Vognmand Erik Petersen, Padborg, har netop fået leveret en ny Kel-Berg to-akslet link-trailer.





Link-trailere er blevet populære som modulvogntogs-løsning i Danmark, fordi de er nemme at håndtere, når der skal kobles om fra det danske modulvogntogs-net til det almindelige vejnet.

Link-traileren, der er leveret af Lastas, har en totalvægt på 36.000 kg og en udvendig chassislængde på 8.050 mm.

For at sikre lasten bedst muligt er der monteret 2 x7 stk. binderinge, tre par færgesurringer, samt to trækkroge bagerst i traileren. Akslerne er to stk. ni tons SAF aksler med tromlebremse, og traileren er monteret med original SAF luftaffjedring. Gardinopbygningen er udstyret med skyde-gardinsider, udført i kvalitetsdug og blandt andet forsynet med toprullere, udført i slagfast plast med stålkuglelejer.

Link-traileren er det første modulvogntog, som vognmand Erik Petersen har fået leveret, og jomfruturen gik til Sverige. Erik Petersen A/S er grundlagt i 1963, og beskæftiger sig blandt andet med lagerhotel, distribution af stykgods, samt containerkørsel. Virksomheden ledes i dag i anden generation af Kjeld Petersen.

Firmaet råder over 32 køretøjer – og nu altså også et modulvogntog.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.112