23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på SCMNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Konsolidering af luftfragtsnetværk

Netværksvækst i luften kan betyde enden for små luftfragtsoperatører.

Netværksvækst i luften kan betyde enden for små luftfragtsoperatører.





Hollandske Martinair annoncerede i sidste uge, at al passagertransport fremover skal foregå i moderselskabet AirFrance-KLM’s regi. I stedet vil selskabet koncentrere aktivteterne omkring luftfragt, hvor Martinair har en flåde på fire Boeing 747-400 fragtfly og syv MD-11 fragtfly.

Den forholdsvis beskedne luftfragtsflåde ser dog ud til at blive forstærket kraftigt, hvis AirFranceKLM følger tidligere annoncerede intentioner om at fusionere sin egen fragtflysflåde med datterselskabet Martinairs. Det vil skabe en aktør, med en global markedsandel på otte procent.

Ifølge Thomas Cullen, fra britiske Transport Intelligence, så er integrationen af fragtflyflåderne under AirFranceKLM blot det seneste eksempel på en trend, hvor de mindre operatører i stigende omfang må lade sig integrere i større netværk for at overleve, trods den aktuelle vækst i luftfragtsindustrien.

De stærke franske fagforeninger kan dog kaste en kæp i hjulet for fusionsplanerne, der møder stærk modstand hos AirFrance-KLMs franske ansatte.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.078