23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på SCMNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Forventninger til nye post-panamax-skibe

Rederiet Norden venter mærkbare stordriftsfordele med indsættelsen af nye såkaldte post-panamax skibe.

Rederiet Norden venter mærkbare stordriftsfordele med indsættelsen af nye såkaldte post-panamax skibe.

Noren her allerede modtaget tre af i alt fire nybyggede skibe af post-panamax-typen. Dertil kommer fire langtidsbefragtede skibe i samme klasse.

- De stordriftsfordele, der er ved de her skibe i forhold til et panamax-skib, betyder, at man kan få 20.000-40.000 ton mere betalende last ombord, og det kan godt blive rigtig interessant", siger Carsten Mortensen i et interview med RB-Børsen.

Det skriver maritimedanmark.dk.

Den ekstra kapacitet kræver dog tilvænning hos kunderne, der er vant til at sende betydeligt mindre ladninger af sted ad gangen.

- Det tager tid at undervise vores kunder i fordelene ved denne skibstype. Mange af kunderne er vant til at sælge kommoditeter i standardmængder tilpasset panamax-størrelsen så det tager tid at vænne sig til de større afskibningsstørrelser. Men vi har store forventninger til denne skibstype", siger Carsten Mortensen.

Nordens post-panamax-skibe skal sejle i pool sammen med otte skibe af samme type fra det cypriotiske partnerrederi.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.125