Scandlines beklager fejl
Fejl i annonce blev straks rettet.
I foråret havde der indsneget sig en fejl i en annonce fra Scandlines, hvilket rederiet beklager. Scandlines rettede ifølge rederiet øjeblikkeligt fejlen, men har efterfølgende fået en henvendelse fra Forbrugerombudsmanden, der oplyser, at annoncen var en overtrædelse af markedsføringsloven.
I annoncen med et tilbud på en returbillet med færgen til Tyskland for 500 kr. havde Scandlines ikke oplyst, at den fordelagtige pris kun gjaldt, hvis man tog frem og tilbage samme dag. Annoncen var således en del af Scandlines ”Frem og zurück”-kampagne.
- Vi ærgrer os over fejlen i den ene annonce og kan kun beklage svipseren, da vi normalt er meget omhyggelige med at læse korrektur på vores tekster. Jeg er imidlertid glad for, at vi selv havde rettet fejlen inden henvendelsen fra Forbrugerombudsmanden, så der ikke kan herske nogen tvivl om vores intentioner i den her sag, siger marketingchef Christian Høngaard fra Scandlines marketingafdeling.
Scandlines kan se frem til en bøde i sagen.