23948sdkhjf

Goodyear på sparekurs

Goodyears nye udvalg af FuelMax-dæk giver transportfirmaerne mulighed for at reducere udgifterne samtidig med, at de mindsker påvirkningen på miljøet.

Goodyears nye udvalg af FuelMax-dæk giver transportfirmaerne mulighed for at reducere udgifterne samtidig med, at de mindsker påvirkningen på miljøet.



Transportindustrien har været i frontlinjen under den globale krise med mindre handel over grænserne og stigende brændstofpriser, som har trykket operatørernes bundlinje. Goodyears næste generation af FuelMax langtursdæk (LHT II, LHS II og LHD II) kan give flådeoperatørerne betydelige besparelser på driftsomkostningerne.

For eksempel kan en europæisk langtursflåde på 100 lastbiler spare op til 230.000 euro på det årlige brændstofbudget, vurderer Goodyear, der har regnet ud, at hvis alle langturslastbiler, der kører i Europa, blev udstyret med Goodyears seneste familie af langtursdæk, ville den europæiske transportindustri spare 3,62 milliarder euro om året i brændstofudgifter, idet der ville blive brugt 3,15 milliarder færre liter diesel.

Besparelser på brændstofregningen betyder også reduceret miljøpåvirkning ved vejtransport, hvilket er en fordel for alle, påpeger Goodyear.

Desuden er LHT II 7,5 kg lettere end forgængeren og giver mulighed for 45 kg ekstra last på en tre-akslet påhængsvogn - det er potentielt 13,5 ton ekstra pr. lastbil om året.

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.062