23948sdkhjf

Nyt vogntog til Liller Trans

En vognmand i topform, en trailer producent med visioner og en lastbilproducent med stil er gået sammen.

En vognmand i topform, en trailer producent med visioner og en lastbilproducent med stil er gået sammen.



Liller Trans, den tredjestørste distributør af køle-/fryse gods med dag til dag levering i Danmark, har netop fået leveret endnu en ny Schmitz Cargobull forvogn/påhængsvogn i tæt samarbejde med MAN.

Vogntoget er udstyret med fleksible løsninger, der gør hverdagen lettere for chaufføren, herunder dobbeltstock i både forvogn og hænger, der gør det muligt at laste i to lag. Lagene kan nemt justeres, alt efter pallernes højde, og hver dobbeltstockbjælke kan bære 1000 kg.

Kassen på påhængsvognen er bygget på et HFR-chassis og af Schmitz Cargobulls Ferroplast paneler. Thermo King har leveret køleanlægget og for at lette af- og pålæsning ved distributionskørsel er der bygget en 2,5 tons Zepro lift på forvognen.

Forvognen, er en 3 akslet MAN 26.480 6x2-4 med tvangstyret bogieaksel og med sine 480 Hk er det ikke noget problem at køre henover Fyn, for at levere friske fødevarer til forbrugerne fra dag til dag.

Der er også tænkt på komfort for chaufføren, da førerhuset indvendig er betrukket plysset og udstyret med bl.a. fjernsyn.

MAN og Liller Trans har brugt hinanden som sparringspartnere gennem mange år og når de skal måle temperaturen på markedet lige nu, ser begge lysere på fremtiden. Denne leverance er da også den første ud af en serie på foreløbig ni lastvognstog.

På billedet ses fra venstre Djon Lauritzen, Schmitz Cargobull Danmark, Thomas Christensen fra Liller Trans og Jørgen Sehested-Kjærgaard fra MAN Odense fotograferet foran MAN i Odense

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.078