23948sdkhjf

Kritik fra eks-formand

Egon Sørensen går i rette med ITD-udmelding.

Egon Sørensen går i rette med ITD-udmelding.



Slagsmålet og debatten om store eller små bøder for cabotage-overtrædelser fortsætter med uformindsket styrke.

- Det er jo ingen hemmelighed, at det er de store, som sidder og systematiserer cabotagekørslen, og sådan har det været i flere år, siger vognmand Egon Sørensen til Lastbil Magasinet som reaktion på den seneste tids debat om størrelsen på cabotage-bøderne.

Den tidligere formand for ITD og nuværende formand for Thy Vognmandsforening under DTL reagerer på International Transport Danmarks udmelding om, at cabotage-bøderne på 4000 kroner ikke bør sættes i vejret til 10-12.000 kroner, som myndighederne ellers har lagt op til som følge af en pristalsregulering.

Sørensen mener, at de store medlemmer har gavn af en lempelig kontrol og små bøder, ”men de glemmer de små”, siger Egon Sørensen, der opfordrer ITD-formand Mogens Therkelsen til at komme til Hanstholm en fredag for at opleve, hvordan især tyske og polske lastbiler helt systematisk kører cabotagekørsel.

Egon Sørensen ifølge Lastbil Magasinet ikke sætte navne på firmaerne bag, men lægger ikke skjul på, at det er de helt tunge drenge i branchen, der sætter cabotage-dagsordenen.

Kommenter artiklen
Job i fokus
Gå til joboversigten
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.121