Kel-Berg leveres nu også med to dæk for større udnyttelse.
Lastas har fortsat fokus på modulvogntogene og derfor sker der også en konstant udvikling af bl.a. linktrailerkonceptet i Kel-Berg-programmet.
- Fordelen ved Kel-Berg er at vi har udnyttet længden fuld ud, med en udvendig længde på 8,05 meter, så vi herved får en ekstra palleplads, hvorved der kan medbringes 20 paller i alt, siger direktør Per Mølgaard til Trans Inform.
Lastas har ved udtrækket til forskydningen af akselsektionen monteret ruller i bag, som gør udtrækket nemmere.
Kel-Berg linktrailere leveres som standard med støtteben og udtræksstøtteben i fronten, så de kan frakobles med fuldt læs på. Kel-Bergs linktrailere med gardinoverbygning leveres med standard gardinstrammer i for og bag, og kan også leveres med manuel dobbeltdæk - eller med hydraulisk dobbeltdæk, som giver en høj udnyttelse ved transport af let gods på paller.
Med 20 ton bogietryk og et tilladt kingpintryk på 16 ton har linktraileren en tilladt totalvægt på 36 ton. I bagenden er akselsektionen forskydelig og udstyret med en sættevognsskammel, der går ind mellem længdevangerne, når akselsektion skydes helt frem.