23948sdkhjf

Sommers hjørne

Det er altså lidt underligt det her. Måned efter måned, år efter år har jeg på denne plads ytret mig om mangt og meget – ikke altid transportrelateret - og jeg har fået tilkendegivelser fra læsere, der lige ville give deres besyv med. Rigtig hyggeligt.

Det er altså lidt underligt det her. Måned efter måned, år efter år har jeg på denne plads ytret mig om mangt og meget – ikke altid transportrelateret - og jeg har fået tilkendegivelser fra læsere, der lige ville give deres besyv med. Rigtig hyggeligt.



Med denne udgave kommer så det sidste Sommers Hjørne. Efter 23 fantastiske år i transportbranchen, har jeg fundet tiden er inde til at overlade posten til min efterfølger.

Men bare rolig, der vil være så mange spændende tiltag fremover – hele medarbejderstaben brænder jo for at lave netop det produkt, som I kære

læsere og annoncører ønsker.

Det blad vi for et par og tyve år siden startede som en slags blå avis for transportbranchen, har jo med tiden udviklet sig til at være et af de mest kendte medier i branchen. Jeg skal da heller ikke lægge skjul på, at jeg er lidt stolt af ”mit barn”. Men uden fantastiske medarbejdere intet blad og - ikke mindst - uden gode trofaste læsere og annoncører/samarbejdspartnere heller intet blad.

I tilgift har jeg mødt så mange interessante og positive mennesker, det være sig indenfor organisationer (som jo også fik betydning for mit privatliv), på messer/udstillinger, ved receptioner for transportfolk og masser af forskellige arrangementer i det hele taget. Klart, det er da med en vis vemod, jeg tager afsked med branchen, men tiden er moden. Det har været nogle meget spændende år - med både op- og nedture - men det er vel som med soldatertiden: det er de gode minder, der bliver lagret til glæde og eftertanke – og dem vil jeg da også tage med i bagagen herfra.

I min tid har vi gennemlevet meget i branchen. I 1993 oplevede vi, at grænserne i EU blev åbne og samme år havde vi sidst økonomisk krise. Jeg mindes den store chaufførstrejke i 1996, som på det nærmeste lammede landet - og som jo netop var med til at vise, at uden lastbiler ingen varer til ”hr. og fru Hansen”. Så var der indførelsen af Maut, som har skabt - og stadig skaber - en del ravage. Der var også indvielsen af Storebæltsbroen i 1998 og Øresundsbroen i 2000. Og endelig modulvogntogenes indmarch, som jo stadig er i sin vorden.

I mine treogtyve år har der været ikke mindre end tretten trafikministre – og ikke at forglemme den jyske transportmafia, bestående af Kaj Ikast, Svend Heiselberg og Helge Mortensen, som i høj grad var med til at sætte deres fingeraftryk på mange store trafikale projekter.

Jeg ønsker velkommen til Gwyn Nissen, som efterfølger mig på posten som administrativ leder, samtidig med han fortsat varetager posten som chefredaktør på både Danmarks Transport-Tidende og Trans Inform.

Jeg ønsker jer alle en god tilværelse og håber, I vil vise samme loyalitet overfor min efterfølger og forlagets dygtige medarbejderne, som er blevet mig til gode. Og jeg vil gerne samtidig takke alle medarbejdere - nye som gamle - som har udført en heroisk indsats for forlaget.

Hvis I skulle have tid/lyst/mulighed er I velkomne til at sige farvel til mig og goddag til Gwyn Nissen den 6. oktober – se nærmere inde i bladet.

Kommenter artiklen
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.12