SkyReps stiler højt
Jade: To sværvægtere bag ny cargo GSA. SkyReps vil vokse i Norden.
Af Herbert Nielsen
Er der virkelig altid plads til én cargo GSA til? Man skulle ikke tro det, de dårlige tider in mente. Men ikke desto mindre har en ny cargo GSA set dagens lys: SkyReps.
Bag den nye virksomhed står Axel Chr.Rasmussen som administrerende direktør og Lars Olsen som den daglige ansvarlige for kontoret, der dermed også har udtømt listen over personalet i opstartfasen.
Fra København vil SkyReps således dække hele det nordiske område, men meningen – eller håbet - er naturligvis, at SkyReps hurtigt vil vokse sig så stor, at der er basis for at oprette egne kontorer til at betjene markederne i henholdsvis Sverige, Norge og Finland.
Og hverken Axel Chr Rasmussen eller Lars Olsen er fjervægtere i branchen: Axel Chr Rasmussen er velkendt som stifter af Weco AirCargo, mens Lars Olsen på sit CV kan medtage brands som Weco AirCargo, Singapore Airlines og North Air Logistics.
Kinesisk drivkraftDrivkraften bag oprettelsen af den nye GSA-virksomhed er agenturet i de nordiske markeder for Jade Air Cargo, der ejes af Lufthansa Cargo og det kinesiske selskab Shenzhen Airlines.
Jade Air Cargo har en flåde på seks Boeing 747-400F fragtfly, der betjener et omfattende netværk af ruter fra Shenzhen i Kina til destinationer i Europa, Afrika, Sydamerika og Asien.
SkyReps satser nu på at sælge fragt til Jade Air Cargos afgange ud af Amsterdam og Frankfurt til blandt andet Seoul, og herfra med RFS til Pusan, Shanghai, Tianjin og snart til Dubai, Hong Kong og naturligvis Shenzhen, der ligger tæt ved Hong Kong og ikke langt fra Shanghai og Guangzhou.
SkyReps bliver dog ikke helt alene om at sælge kapaciteten på Jades fragtfly. Som medejer i Jade har Lufthansa Cargo fortsat retten til at sælge Jade-fragt til de kunder i markedet, der måtte ønske det. Og det er netop fra Lufthansa Cargo at SkyReps overtager jobbet i Norden.