23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på SCMNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Øget slagkraft i det tyske marked

Tyskland: SAS Cargo samler nu alle sine kræfter i Hamborg i kampen for fragt i det central og nordlige tyske marked.

Tyskland: SAS Cargo samler nu alle sine kræfter i Hamborg i kampen for fragt i det central og nordlige tyske marked.

Af Herbert Nielsen

Det tyske marked for luftfragt er stort og lukrativt, og det har lokket SAS Cargo til at rebe sejlene i sin tyske organisation.

Det er for længst slut med at sidde under samme tag med Lufthansa Cargo: Der skal kæmpes om fragten, og det gør SAS Cargo bedst med at konsolidere sine egne kræfter i et samlet, stærkt brændpunkt – Hamborg.

- Vi ønsker at øge vores fokus på Nordtyskland, hvor vi står stærkt i konkurrencen, når det gælder transittider, takket være vores relative nærhed til vores hoved-hub og trafiksystem i Københavns Lufthavn, siger Nils Pries-Knudsen, SAS Cargo VP Global Sales.

SAS Cargo har omkring 50 direkte flyvninger fra Tyskland hver dag, foruden daglige schedulerede trucking services mellem Frankfurt, Düsseldorf, Hamborg og Skandinavien.

- Med kun mellem én og fire timers transittider i København, afhængigt at produktet, kan vi tilbyde levering samme eller næste dag overalt i Europa, USA og Asien, påpeger Pries-Knudsen.

Hidtil har SAS Cargo opereret med Call Centre i München, Stuttgart, Düsseldorf og Frankfurt. Disse bliver nu alle nedlagt og staben flyttet til det nye fælles kontor i Hamborg. Det skal angiveligt give øget fokus, bedre service og lavere omkostninger, der skal styrke SAS Cargo’s konkurrencekraft i det centrale og nordlige tyske marked.

Når det gælder SAS Cargo i resten af Tyskland, agter selskabet snarest at udnævne en GSA, der skal forestå salget af fragten på afgangene ud af München og Stuttgart.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.11|