23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på SCMNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Det bliver ved tanken

Endnu ikke den store interesse for kombinerede tanktransporter hos hverken transportkøbere eller jernbaneselskaber.

Endnu ikke den store interesse for kombinerede tanktransporter hos hverken transportkøbere eller jernbaneselskaber.

Af Finn Bjerremand

Hos LS Intertank i Tilst ved Aarhus har man over de sidste år løbende investeret i tankcontainere sideløbende med nyinvesteringer i tankvogne og nye Euro 5 trækkere.

- Tankcontainerne udlejes til kunder og andre interesserede, og er indkøbt for at sikre os i forhold til fremtidens mulige transportformer, siger direktør Lennart Sørensen.

I dag råder firmaet over 100 tankcontainere og er således er klar, til at opfylde de ønsker såvel kunder som politikere måtte have i forhold til at flytte gods fra vej over på skib/bane. - Dog mærker vi endnu ikke de store forespørgsler fra kunderne – og fra togoperatørerne er der heller ikke den store interesse, oplyser Lennart Sørensen.

- Det tyder ikke på, at det har den høje prioritet som man ellers giver udtryk for politisk. Man kan undre sig over, at ligeså snart der bliver talt om at udbygge den sønderjyske enkeltspors jernbane så forstummer snakken, siger Lennart Sørensen.

Han efterlyser generelt en opdateret baneføring så man opnår en tidssvarende baneføring i stedet for at benytte linjeføringer, der baserer sig på historik fra fortidens levn.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.125|