23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på SCMNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

Arbejdsom EGR-motor med rimeligt forbrug

Treakslet trækker, der kører med tunge læs og over korte afstande, har større forbrug, end de toakslede eksporttrækkere.

Treakslet trækker, der kører med tunge læs og over korte afstande, har større forbrug, end de toakslede eksporttrækkere.

Af Finn Bjerremand

Man kan ikke forvente, at en treakslet trækker, som kører over forholdsvis korte afstand og som næsten altid kører med tunge læs, kan hamle op med de fine forbrugstal man somme tider kan se på to-akslede eksporttrækkere, der kører gennem Europa. Derfor må forbruget på Troels Gru’s nye Scania R480 med Euro 4-motor anses for at være rimeligt:

Over en måleperiode fra km-tallet 27.065 til 33.150 - svarende til en samlet målestrækning på 6085 km - ligger det samlede forbrug på 2348,73 liter diesel. Det svarer til 2,5908 km/l.

Chauffør Lars Mortensen siger til Trans Inform, at han er meget tilfreds med den nye Scania og at han specielt er imponeret over den enorme sejtræksevne som Scanias 12 liters motor med turbocompound og EGR er i stand til at præstere.

- Selv om den i pressede situationer går helt ned på 700 omdrejninger i minuttet, så kommer den godt igen, siger Lars Mortensen.

Indehaver af TG Transport, Troels Gru, fik lidt tidligere på sommeren leveret tre nye Scania R480, hvoraf Lars Mortensens er en af de tre.

- Jeg håber, at forbruget vil falde lidt, når vognen er kørt mere til, siger Troels Gru.

fba@transinform.com
BREAKING
{{ article.headline }}
0.079|