23948sdkhjf
Log ind eller opret for at gemme artikler
Få adgang til alt indhold på SCMNews
Ingen binding eller kortoplysninger krævet
Gælder kun personlig abonnement.
Kontakt os for en virksomhedsløsning.

De kæder god service sammen

Samarbejde: Finn Madsen og Claus Schmidt får Knud Hansens One-Stop-koncept til at virke i dagligdagen.

Samarbejde: Finn Madsen og Claus Schmidt får Knud Hansens One-Stop-koncept til at virke i dagligdagen.

Af Gwyn Nissen

Én ting er, at udvikle et godt koncept. Et andet er, at få det til at fungere i dagligdagen. Hos Knud Hansen A/S tager Finn Madsen og Claus Schmidt hånd om den gode service.

Finn Madsen har de seneste tre år været One Stop-koordinator, hvilket indebærer, at kunder kan nøjes med at henvende sig ét sted i Knud Hansen A/S for at bestille flere ydelser. Finn Madsen sørger herefter for at koordinere opgaverne internt.

Stadig flere kunder har således outsourcet al deres trailer/køle-service og styringen af samme til Knud Hansen A/S, der har udviklet sit eget elektroniske One Stop-styresystem.

- Det er et overskueligt system, der sikrer, at vi ikke glemmer noget af det, kunden har bestilt, og samtidig er det med til at skabe et bedre flow i vores virksomheder, siger Finn Madsen. Mens kunden blot behøver aflevere sin trailer ét sted hos Knud Hansen A/S, sørger en af koncernens tre chauffører for den interne transport afdelingerne imellem.

Effektivt

I servicecentret kan afdelingsleder Claus Schmidt i One Stop-systemet se, hvilke trailere han skal servicere i dag – og hvornår de er meldt klar fra de andre afdelinger i huset.

- Det er betydeligt nemmere end at ringe rundt og det er tilmed en bedre service overfor kunden. Dels fordi vi præcist ved, hvor langt vi er med opgaven, dels fordi vi undgår masser af spildtid, siger Claus Schmidt.

- Det betyder, at kunden kan få sit materiel ud at køre igen så hurtigt som muligt. Det er jo det, det handler om.

Claus Schmidt er chef for 30 medarbejdere i servicecentret, der står for reparation af trailere, service, opbygning, montering af lifte, lakering og andre opgaver på trailere.

Tænke i helhed

Finn Madsen har oplevet, hvordan Knud Hansen-koncernen på de 21 år han har arbejdet i huset, er vokset fra 80 til 200 medarbejdere.

- De enkelte selskaber i koncernen er vokset, og de har haft travlt med at udvikle sig selv. Nu skal de i langt højere grad vænne sig til, at de skal tage hensyn og henvise til hinanden. Vi skal alle sammen tænke mere i helheder, forklarer Finn Madsen.

Det er ikke nemt - særdeles ikke, når Knud Hansen-virksomhederne er spredt på flere adresser i Padborg.

- Derfor er systemet uundværligt i dag, siger Finn Madsen. Det gør det muligt for kunder, at henvende sig hvor som helst i koncernen for at bestille ydelser i flere af vores virksomheder.

BREAKING
{{ article.headline }}
0.096|instance-web01